درآمد تبلیغات اینترنتی در آمریکا برای نخستین بار از تبلیغات روزنامهای فراتر رفت.
وایمکس نیوز - طبق گزارش جدید موسسه تبلیغات اینترنتی(IAB) در سال 2010 برای نخستین بار درآمد تبلیغات اینترنتی از تبلیغات روزنامه ای پیشی گرفت.
طبق گزارش این موسسه درآمد تبلیغات اینترنتی در سال 2010 به 26 میلیارد دلار رسید که 15 درصد از مبلغ سال 2009 بیشتر بود. جستجو همچنان بزرگترین رده در تبلیغات اینترنتی است و در سه ماهه چهارم سال 2010 میلادی 45 درصد کل درآمد تبلیغات اینترنتی به این بخش اختصاص داشت ولی سریعترین رشد از آن تبلیغ فیلم و نشان تجاری در اینترنت بود.
فروشگاههای خردهفروشی در سال 2010 بیش از همه در این عرصه سرمایهگذاری کردند و شرکتهای مخابراتی، بانکها و خودروسازان در رتبههای بعدی قرار داشتند.